Plitko
  Korpa: [ ] Ukupno:
 Non-Fiction >>

Istina o raku


Crni labud,
4. izdanje


Misliti, brzo i sporo,
2. izdanje


Reka iz raja,
2. izdanje


Fizika nemogućeg,
3. izdanje


Paralelni svetovi,
3. izdanje


Budućnost uma


U potrazi za Fibonačijem


Variola vera


Tajne veze


50 kognitivnih pristrasnosti


Šta je najbolje
za vaše dete


Istina o vakcinama


U Americi


QED - neobična teorija svetlosti i materije


Opšta teorija žirafa


Šta je kapitalizam?


Varljiva slučajnost


Elegantni kosmos


Tkanje svemira


Skrivena stvarnost


Danijel Deronda


Izumiranje


Hiperprostor


Ajnštajnov kosmos


Crni labud (tvrd povez)



Sva izdanja


  >>

%
popusta

 OPIS KNJIGE

Da li nas Google zaglupljuje? Pitanje koje je Nikolas Kar postavio u svom čuvenom eseju izazvalo je buru polemika, odobravanja, negodovanja, preispitivanja, ali i ozbiljnih naučnih istraživanja. Plod svojih saznanja i višegodišnjeg proučavanja uticaja digitalne tehnologije i kulture na kognitivne sposobnosti ljudi, autor je pretočio u knjigu Plitko. Njena tema je paradoks modernih vremena koji nije teško uočiti: informacije nikada nisu bile dostupnije, kompletna riznica znanja civilizacije je na dohvat ruke, na raspolaganju su nam računari, mobilni telefoni i tableti sa mogućnostima koje su ne tako davno bile samo u domenu naučne fantastike. Pa ipak, to nas nije učinilo pametnijim.

Hiperprodukcija informacija u digitalnom obliku, permanentna povezanost sa internetom i stvaranje čitavih supkultura virtuelnog života na društvenim mrežama, neminovno su uzeli svoj danak. Kako Nikolas Kar elokventno, zanimljivo i argumentovano pokazuje u knjizi Plitko, savremeni čitaoci gube sposobnost za dublje čitanje teksta, preleću pasuse, nisu u stanju da se usredsrede na pisanu reč, slabije pamte jer su uljuljkani u to da uvek i sve mogu da pronađu na Mreži.

Nikolas Kar ne daje nikakva sumorna niti utopistička predviđanja, već nudi istorijski uvid u to da na dugi rok sam medij, više nego sadržaj medija, utiče na naše razmišljanje i delovanje. Kao prozor u svet i u nas same, popularni medij oblikuje ono što vidimo i kako to vidimo – naposletku, ako se njime dovoljno služimo, on nas menja, i kao pojedince i kao društvo. Upravo je to fascinantan uvid ove knjige, da internet kao medij može doslovno izmeniti naš mozak.

 Fiction >>

Mora da sam jednom
hodala po mekoj travi


Novac od Hitlera


Holandska devica


Merilin bez kostiju


Prostori


Priča o Jonu


Dnevnik jednog neverstva


Aha


Trešnjino drvo i stara osećanja


Mod i Aud


Smrt vozi audi


 Kreativna Evropa >>


Heliksov izdavački
projekat u okviru
programa
Kreativna Evropa


 Jesenki i Turk >>

87 knjiga iz oblasti popularne nauke u izdanju Jesenskog i Turka


 
 


copyright©HELIKS